Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 2 października 2025 03:40
Reklama

POMAGAJĄ UCZNIOM POSZERZAĆ HORYZONTY

POMAGAJĄ UCZNIOM POSZERZAĆ HORYZONTY
czw1

W MANEŻU Domu Polonii odbyła się konferencja pod nazwą Nauczanie w Klasie Przyszłości.
Upowszechniała ona rezultaty projektu Future Clasrooms Leadership, finansowanego ze środków UE. Główny cel projektu? Wyrównanie kompetencji cyfrowych i uczniów, i nauczycieli oraz uświadamianie znaczenia cyfryzacji w edukacji XXI wieku.


Spotkanie z udziałem wielu słuchaczy otworzył dyrektor PSP4 im. Ireny Szewińskiej, Krzysztof Łachmański:


- Dzisiejsza konferencja -poza aspektem merytorycznym - jest jednocześnie wydarzeniem upowszechniającym projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej PRZEWODNICTWO KLAS PRZYSZŁOŚCI. Zaszczytem dla mnie, dla nauczycieli PSP nr 4 im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku oraz dla partnerów projektu z Turcji, Włoch, Rumunii, Bułgarii i Macedonii Północnej jest podzielenie się z  państwem wizją szkoły przyszłości XXI wieku. Model, który zostanie zaprezentowany, został wypracowany przez beneficjentów uczestniczących w tym projekcie. W obecnych czasach, przy dynamicznie zmieniającym się świecie, nowoczesne technologie stają się integralną częścią naszego życia, a i zmiany w oświacie muszą uwzględniać nowe wyzwania i  potrzeby uczniów w tym zakresie.


SZKOŁY PRZYSZŁOŚCI, naszym zdaniem, będą oparte na elastycznych, spersonalizowanych i technologicznych modelach nauczania. Pozwolą lepiej sprostać zróżnicowanym potrzebom uczniów w  obecnej epoce cyfrowej. Czas pandemii, był najlepszym przykładem wykorzystania nowoczesnych technologii w  edukacji, co wcześniej było praktykowane zbyt nieśmiało – powiedział organizator spotkania.


PSP4 jest w PROJEKCIE FCL Future Classrooms Leadership od dwóch lat; to szkoła koordynująca. Imiennie przedsięwzięcie koreluje Monika Jaworska, nauczycielka języka angielskiego, przewodnicząca zespołu projektów UE w CZWÓRCE. Projekt określany jest jako znakomity i przynoszący świetne rezultaty. Prezentowały go trzy nauczycielki SZKOŁY im. Ireny Szewińskiej: Monika Jaworska (Prezentacja założeń i rezultatów projektu FCL; Prezentacja Przewodnika do Klasy Przyszłości), Beata Hejne (Innowacyjne nauczanie w Klasie Przyszłości. Rola nauczyciela a rola ucznia) i Dorota Godlewska(Quiz Kahoot. Wiedza o projekcie FCL).


Wśród prezentujących temat Rozwijanie kompetencji kluczowych w SZKOLE PRZYSZŁOŚCI był Marcin Paśnikowski, ekspert w dziedzinie projektów edukacyjnych w ramach Erasmusa+, nauczyciel ze Świdnika.


Agnieszka Dymura, nauczycielka z Pomorza, koordynatorka wielu projektów unijnych w swojej szkole, obecna na konferencji, przytoczyła na Facebooku PSP4 fragment zaczerpnięty z Narodowej Agencji Programu Erasmus+. Traktuje o roli koordynatorów w procesie realizacji projektów: "Projekty edukacyjne realizowane w ramach PROGRAMU Erasmus + pomagają uczniom poszerzać horyzonty, budować pewność siebie i rozwijać znajomość języków obcych. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie praca i zaangażowanie koordynatorów projektów – osób odpowiedzialnych za pomysły na projekty, za złożenie wniosku o dofinansowanie, a także za zaplanowanie i organizację procesu uczenia się dzieci i młodzieży. To na ich barkach spoczywa ciężar działań projektowych i to od ich pracy zależy powodzenie tych przedsięwzięć".


Grażyna M. Dzierżanowska, zdjęcia PSP4



Podziel się
Oceń

Reklama
NAJNOWSZE EWYDANIE
Tygodnik Pułtuski
Reklama
Reklama
Reklama
OtoDrobne
Reklama
Reklama
ReklamaVictoria recycling
ReklamaOdbiór elektrośmieci
Reklama
Reklama